Dieta

Kiedy warto pójść z dzieckiem do dietetyka? Podpowiadają specjaliści z kliniki Cuevas

• Zakładki: 90


Choć wielu osobom wizyta u dietetyka kojarzy się wyłącznie z problemem nadwagi, istnieje wiele innych powodów, by odwiedzić tego specjalistę. Jeśli dziecko ma alergie lub nietolerancje pokarmowe, brak apetytu, a ponadto istnieje ryzyko wystąpienia chorób dietozależnych, nie należy odwlekać wizyty u specjalisty. Dietetyk może pomóc dziecku w ustaleniu zdrowego planu żywieniowego i stylu życia, który pomoże mu osiągnąć i utrzymać optymalną masę ciała. Wizyta u dietetyka może również przyczynić się do odkrycia lub rozwiązania problemów emocjonalnych i społecznych, które mogą mieć wpływ na odżywianie dziecka. 

Jakie są najczęstsze problemy żywieniowe u dzieci?

Do najczęstszych problemów żywieniowych u dzieci zaliczamy niedożywienie, otyłość i nadmierne spożywanie słodyczy połączone z niską aktywnością fizyczną. Wizyta u dietetyka może przyczynić się do wykształcenia prawidłowego wzorca odżywiania się, opartego o 5 grup produktów. 

Jakie są korzyści z wizyty u dietetyka dla dziecka?

Wizyta u dietetyka Łęczyca może przynieść wiele korzyści dla dziecka. Przede wszystkim dietetyk może pomóc w ustaleniu zdrowego i zbilansowanego jadłospisu, który będzie odpowiadał potrzebom żywieniowym dziecka. Specjalista opracuje plan żywienia, biorąc pod uwagę wiek dziecka, zapotrzebowanie organizmu na biało, tłuszcze, cukry, witaminy i minerały, a także styl życia młodego człowieka, by dieta wpływała na prawidłowy rozwój młodego pacjenta i jego dobre samopoczucie. Specjalista pomoże w rozwiązaniu problemów związanych z nadwagą lub niedożywieniem, przekazując rodzicom informacje na temat skutecznych metod edukacji żywieniowej, które pozwolą na kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych u dziecka.

Dieta dziecka – o czym warto pamiętać?

Poza wartościami odżywczymi ważną kwestią w diecie dziecka jest systematyczność spożywania posiłków. Rodzice muszą kontrolować poziom energii w organizmie dziecka, gdyż jej spadek wpływa na pogorszenie procesów myślowych. W praktyce oznacza to spożywanie 5 posiłków dziennie – pierwszego i drugiego śniadania, obiadu, podwieczorka i kolacji – nie rzadziej niż co 3-4 godziny. Pierwszy posiłek powinien dostarczać białka, potrzebnego w procesie uwalniania energii cukrów i tłuszczy, oraz witamin. Ostatni posiłek, czyli kolacja, powinien być spożywany na 2 godziny przed pójściem spać, by organizm miał czas na strawienie przyjętego pokarmu. Zbyt późne zjedzenie kolacji może zakończyć się z problemami ze snem. 

Czy dzieci muszą rezygnować ze słodyczy?

Nie tylko najmłodsi mają słabość do słodyczy. Dorośli doskonale wiedzą, jak ciężko jest odmówić sobie ulubionego batonika czy też kawałka ciasta. Podejmując próbę ograniczenia cukrów w diecie, warto szukać słodyczy, które w swoim składzie mają zdrowsze zamienniki cukru, takie jak erytrytol i ksylitol. Uwielbiane przez dzieci żelki można zastąpić równie słodkimi owocowymi zawijasami, które powstały z przecierów owocowych i nie zawierają w składzie dodatkowego cukru. Jednym ze sposobów na ograniczenie spożywania kupowanych w sklepie słodkości jest samodzielne ich przygotowywanie w warunkach domowych. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
32 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *