Sport

Kiedy powinno się odpuścić trening?

• Zakładki: 24


Cenioną cechą sportowców jest dyscyplina i regularność, bo dzięki temu można osiągać prawdziwe sukcesy. Jednak nie zawsze trening jest czymś, co może wpłynąć pozytywnie na nasze samopoczucie, a nawet zdrowie. W jakich sytuacjach lepiej odpuścić sobie ćwiczenia?

Choroba

Dla zaprawionych w boju sportowców lekki katar nie jest przeszkodą do trenowania. Lekarze zwykle zachęcają do ruchu, by w ten sposób pobudzić działanie komórek odpornościowych w organizmie. Trzeba jednak wiedzieć, kiedy należy odpuścić. Objawy choroby takie jak dreszcze, kaszel, bóle mięśni czy wysoka temperatura zdecydowanie wykluczają jakąkolwiek aktywność fizyczną. Ćwiczenia mogłyby bowiem pogorszyć stan i wydłużyć czas choroby.

Zakwasy

Zakwasy przypominają o poprzednim efektywnym treningu i są dobrą motywacją. Jeśli jednak po rozgrzewce dyskomfort w mięśniach nie znika, warto odpuścić sobie trening. Zmuszanie się mogłoby pogłębić ból lub w gorszym przypadku nawet prowadzić do urazu. Lekarza odwiedzić warto wtedy, gdy dyskomfort dokucza od dłuższego czasu i nie znika po odpoczynku od ćwiczeń.

Głód

Zaniedbanie regularnych posiłków ma zły wpływ na samopoczucie i organizm. Nie powinno się wykonywać ćwiczeń, jeśli organizm nie otrzymał wystarczającej ilości kalorii i składników odżywczych. Zmuszenie ciała do dużego wysiłku będzie skutkować pobieraniem energii z rezerw, czyli białek mięśniowych. W efekcie zapasy cukru przeznaczone dla funkcjonowania mózgu nie zostaną do niego dostarczone. Wtedy też nietrudno o ból głowy, nudności czy silne osłabienie, co doprowadzić może do omdlenia.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
40 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *