Dieta

Biała mąka pszenna — czy powinniśmy z niej zrezygnować?

• Zakładki: 8


Produkty takie jak chleb, makaron czy naleśniki są lubiane przez większość Polaków i często pojawiają się na naszych stołach. W najprostszej i jednocześnie tradycyjnej wersji przygotowuje się je z mąki pszennej. Coraz częściej słyszy się jednak, że lepiej ograniczyć spożywanie produktów właśnie z tej mąki. Czy faktycznie jest tak szkodliwa i powinniśmy ją całkowicie wykluczyć?

Właściwości białej mąki pszennej

Musimy wiedzieć, że biała mąka pszenna jest produktem wysoko przetworzonym. Podczas procesu produkcji ziarna zostają pozbawione osłonki, którą nazywamy otrębem. Kolejno mieli się je na delikatną mąkę. To właśnie w otrębach znajdują się substancje odżywcze oraz cenny błonnik. Usuwając tę otoczkę, pozbawiamy nasiona drogocennych witamin i minerałów oraz około 80% błonnika. Trafne jest więc stwierdzenie, że biała mąka to proszek pozbawiony wartości odżywczych.

Spożywanie w nadmiarze tak przetworzonej mąki może mieć negatywne skutki na nasze zdrowie. Przez brak błonnika możemy odczuwać problemy z zaparciami. Dodatkowo zaczyna nam towarzyszyć uczucie ciężkości w żołądku. Spożywanie produktów powstałych na bazie białej mąki sprawia, że dość szybko zaczynamy ponownie odczuwać głód. Z kolei to wiąże się z częstszym jedzeniem, a tym samym z trudnością w utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Wysoko przetworzona mąka pszenna nie jest najlepszym wyborem. Warto zastąpić ją mąką pełnoziarnistą, która ma znacznie więcej składników odżywczych potrzebnych naszemu organizmowi.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
23 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.