Dieta

Zdrowe zamienniki cukru — część druga!

• Zakładki: 3


Pora na drugą część artykułu na temat zdrowych zamienników białego cukru. Prawdę mówiąc, jest ich na tyle dużo, że nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem czegoś dla siebie. Jakich innych produktów możemy używać, by zrekompensować sobie wykluczenie z diety cukru?

Miód

Miód, mimo że posiada podobną kaloryczność do cukru, to zawiera o wiele więcej cennych składników odżywczych. W przeciwieństwie do cukru nie zaburza więc tak bardzo równowagi mineralnej w naszym organizmie. Dzięki temu, że głównymi składnikami miodu jest glukoza i fruktoza, jest bardzo dobrze przyswajalny. W miodzie znajdziemy między innymi wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas i witaminy z grupy B.

Syrop klonowy

Syrop klonowy jest pozyskiwany z pnia klonu. Poprzez odparowanie nadmiaru wody z soku klonowego otrzymujemy gęsty i jasnobrunatny syrop o mdłym, lecz słodkawym smaku. Jest bogaty w cukry oraz sole mineralne, wśród których możemy wymienić wapń, magnez, fosfor i potas. Co więcej, syrop klonowy jest również źródłem witamin z grupy B, niacyny, biotyny i kwasu foliowego.

Erytrytol

Erytrytol z wyglądu przypomina zwykły biały cukier, ale w smaku jest od niego mniej słodki. W umiarkowanych ilościach znajdziemy go w niektórych owocach oraz pyłkach kwiatów. Masowo produkuje się go w procesie fermentacji glicerolu. Ksylitol praktycznie nie posiada kalorii, nie podnosi poziomu glukozy, a jego indeks glikemiczny wynosi 0. To idealny substytut dla diabetyków i osób na diecie bezcukrowej.

Jak widać alternatyw dla białego cukru mamy bardzo dużo. Nie musimy więc martwić się, że słodki smak całkowicie zniknie z naszej diety, kiedy zrezygnujemy z wysoko przetworzonego białego cukru.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
3 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.