Suplementy Diety

Witaminy i minerały latem — czego potrzebujemy?

• Zakładki: 3


Latem mamy dostęp do mnóstwa świeżych warzyw i owoców, które warto wprowadzać do codziennej diety i tym samym jeszcze bardziej ją urozmaicać. Lista potrzeb organizmu w tym okresie jest długa, więc czasami dobrze jest też sięgać po suplementy diety. Które z nich powinniśmy rozważyć?

Co suplementować latem?

W letnich miesiącach bardzo ważne jest to, by skutecznie ochraniać skórę przed słońcem i uodparniać ją na nadmiar promieniowania UV. W tym celu powinniśmy sięgać po różnego rodzaju antyoksydanty, które odpowiadają za regulację homeostazy tkanki skórnej. Wśród polecanych antyoksydantów można wymienić witaminę C, witaminę E, beta-karoten czy koenzym Q10.

Wbrew temu, że synteza skórna witaminy D jest najbardziej intensywna właśnie w okresie letnim, suplementacja tego składnika jest również zalecana. Wynika to z faktu, iż wiele osób stosuje kremy z filtrami mocno ograniczającymi dostawanie się promieni UV do tkanek skórnych. Na skutek tego synteza tej witaminy zostaje w pewnym udziale ograniczona. By nie doprowadzić do niedoboru i wyrównać poziom witaminy, powinniśmy sięgać po suplementy z jej dodatkiem.

Dużo korzyści z całą pewnością przyniesie nam także sięgnięcie po multiwitaminy, czyli kompleksy witamin i minerałów. Takie preparaty zawierają zazwyczaj spektrum najważniejszych składników mineralnych, dzięki którym wesprzemy prawidłowe funkcjonowanie gospodarki wodno-elektrolitowej. Co więcej, takie kompleksy wpłyną pozytywnie na regenerację układu nerwowego.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
2 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.