Sport

O jakiej porze dnia należy ćwiczyć? Trening rano czy wieczorem?

• Zakładki: 9


Wiele osób podejmujących decyzję o rozpoczęciu regularnej aktywności fizycznej nie jest pewna, kiedy tak naprawdę warto ćwiczyć. Czy lepsze efekty da nam trening o poranku, czy może wieczorem? Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć?

Poranny czy wieczorny trening?

Przede wszystkim musimy wiedzieć, że każda pora na trening jest dobra. Najważniejsze jest jednak to, by nasza aktywność fizyczna była regularna. Naukowcy wykazali, że osoby chcące schudnąć lub zbudować tkankę mięśniową powinny ćwiczyć w określonych godzinach. Dzięki temu nasz trening przyniesie lepsze efekty. Okazuje się, że dla osób odchudzających się najlepszą porą na ćwiczenia będzie poranek. Wtedy to metabolizm jest mocno pobudzony, dzięki czemu chroni organizm przed magazynowaniem tłuszczu. Ćwicząc rano, dodatkowo przyspieszamy metabolizm, który będzie pracować na najwyższych obrotach nawet kilka godzin po zakończeniu aktywności. Kiedy zatem wykonywać treningi na rozbudowę masy mięśniowej? Najlepiej o godzinie 14, kiedy to nasze mięśnie są najsilniejsze. Ciało jest wtedy nieco bardziej rozgrzane, co pozwoli nam uniknąć kontuzji. Dodatkowo trenowanie wczesnym popołudniem pozwala zredukować apetyt. W godzinach 16-19 warto stawiać na ćwiczenia na siłę. W tym czasie znacznie przyspiesza się przewodzenie impulsów nerwowych, co jest bardzo istotne w tego typu intensywnych treningach. Warto jednak pamiętać, by nie przesadzać z intensywnością treningów. Może to znacznie utrudnić nam zasypianie.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
4 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.