Zdrowie Fizyczne

Jak zdrowo i bezpiecznie podnieść ciśnienie krwi?

• Zakładki: 21


Wiele osób zmaga się z nieprawidłowym ciśnieniem i w związku z tym doświadcza różnego rodzaju dolegliwości. Najczęściej jednak chodzi o ciśnienie zbyt wysokie. Jeżeli cierpisz na przeciwną przypadłość, koniecznie przeczytaj krótki poradnik i sprawdź, jak zdrowo i bezpiecznie poprawić samopoczucie!

Jak podnieść ciśnienie dietą?

Łatwą i smaczną metodą na podniesienie ciśnienia krwi jest dodanie do jadłospisu odpowiednich produktów. Miłośnicy kawy mogą sięgnąć po mocną kawę z ekspresu bogatą w kofeinę, a fani herbaty po czarną i mocną herbatę z teiną. W przypadku jednorazowego lub sporadycznego obniżonego ciśnienia sprawdzą się napoje energetyczne i napoje gazowane z kofeiną typu cola. Z codziennego menu warto wyrzucić tłuste potrawy. Wyrównaniu ciśnienia przysłużą się za to warzywa i owoce, woda, produkty pełnoziarniste i pikantne, np. imbir.

Uwaga! Z niniejszych porad możesz skorzystać, jeśli Twoje ciśnienie jest obniżone nieznacznie i okresowo. Jeżeli jednak masz problemy długotrwałe i skutkujące znacznym obniżeniem jakości życia, skonsultuj się z lekarzem. Udaj się na wizytę z dzienniczkiem wartości ciśnienia z ostatnich kilku tygodni. Nie masz domowego ciśnieniomierza? Pomiary wykonasz bezpłatnie w aptece lub przychodni, gdzie znajduje się profesjonalny ciśnieniomierz stacjonarny.

Inne sposoby na podniesienie ciśnienia

Poza dietą podniesieniu ciśnienia przysłużą się aktywności niezwiązane z jedzeniem. Przykłady to odpowiednio długi i zdrowy sen, prysznic zimny lub naprzemienny (z wodą zimną i ciepłą), aktywność fizyczna (wystarczy energiczny spacer). Jeżeli niskiemu ciśnieniu towarzyszą silne zawroty głowy, a nawet omdlenia, zamiast aktywności fizycznej wskazany jest odpoczynek i uspokojenie organizmu.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Aptekamirowska.pl.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
31 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.