Sport

Gumy oporowe — czy warto z nimi ćwiczyć?

• Zakładki: 8


W ostatnim czasie wiele osób zrezygnowało z chodzenia na siłownię na rzecz ćwiczeń w domowym zaciszu. W sklepach sportowych bez problemu dostaniemy różnego rodzaju akcesoria, które usprawnią nasze treningi. Dość popularne stały się między innymi gumy oporowe. Jakie efekty dają i czy warto z nich korzystać?

Treningi z gumami oporowymi

Jeśli chcemy urozmaicić nieco nasze treningi w domu, z pomocą przychodzą nam między innymi gumy oporowe. Możemy wymienić kilka ich rodzajów, które różnią się grubością oraz zastosowaniem. Wymieniamy między innymi krótki, szerokie taśmy mini band idealne do ćwiczeń modelujących ciało. Bardziej rozciągliwe i dłuższe power bandy sprawdzą się w treningu bez żadnego obciążenia, a także przy nauce podciągania i asekuracji. Do dyspozycji mamy również taśmy pilates, które nie są pętlą. Dostosowane są do ćwiczeń ogólnorozwojowych, rehabilitacyjnych oraz rozciągających. Ostatnim rodzajem taśmy są ekspandery wyposażone w dwa uchwyty połączone ze sobą elastycznymi taśmami bądź metalowymi sprężynami.

Wykorzystanie gum oporowych podczas ćwiczeń poprawia mobilność stawów, a tym samym wzmacnia wszystkie grupy mięśniowe. Co ważne, taśmy można wykorzystać zarówno podczas rozgrzewki, jak i treningu głównego. Ich wykorzystanie pozwala nam utrzymać stałe napięcie mięśniowe, a korzystać z nich mogą kobiety i mężczyźni. Takie gumy będą odpowiednie dla zaawansowanych, ale i dla osób szukających nowych bodźców, czy nawet początkujących.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
5 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.