Zdrowie Fizyczne

Co na bolące stawy, jak sobie radzić

• Zakładki: 3


Problem ze stawami i w ogólnie z układem kostno-stawowym ma coraz więcej osób. Najczęściej są to wady wrodzone, brak ruchu oraz niezdrowy tryb życia. W późniejszym wieku w grę wchodzą zwyrodnienia i starzenie się organizmu. Ból stawów i mięśni jest czasami bardzo dotkliwy, dlatego podjęcie szybkich i odpowiednich kroków to konieczność. Najlepszym rozwiązaniem jest ruch, dobra dieta oraz zabiegi rehabilitacyjne. Dobry fizjoterapeuta może znacznie poprawić komfort życia osoby chorej, dlatego kontakt z placówką rehabilitacyjną jest konieczny.

Szybki powrót do zdrowia

Jest bardzo dużo zabiegów rehabilitacyjnych na stawy, które poprawiają ukrwienie tkanek i przynoszą ulgę w bólu.  To m.in. diatermia krótkofalowa, która polega na przykładaniu w obręb chorego stawu  elektrod. Pod wpływem przepływającego prądu dochodzi do rozgrzania i rozluźnienia mięśni. Kolejny dobry zabieg fizykalny to diadynamik, który działa podobnie jak diatermia oraz przyspiesza wchłanianie krwiaków i wysięków. Wiele osób z chorymi stawami ma zabiegi na podczerwień, które wnikają w głąb ciała do 4 cm. Natomiast rozgrzewające okłady fango polegają na nałożeniu maści parafinowej z dodatkami, którą się nagrzewa do 50 st C. To tylko kilka z wielu zabiegów, które okazują się bardzo pomocne w urazach i bólach stawowych. Jeśli nie masz sprawdzonego fizjoterapeuty, wpisz w wyszukiwarkę frazę z miastem np.: „fizjoterapia Gdańsk”. Przejrzyj  wyświetlone strony, dokładnie sprawdź ofertę i wybierz najlepszego specjalistę. 

Co jeść na chore stawy

Dieta wspomagająca stawy, kości i chrząstki może zdziałać naprawdę wiele dobra. Najlepiej wprowadzić do jadłospisu produkty śródziemnomorskie oraz wegetariańskie, dużo warzyw i owoców, które zapobiegają zwyrodnieniom. Zawierające się w nich przeciwutleniacze opóźniają procesy starzenia. Natomiast kwasy omega 3 zawarte w tłustych rybach morskich biorą udział w  budowaniu tkanek oraz działają przeciwzapalnie. Pamiętaj również o produktach mlecznych, które zawierają sporą ilość białka i wapnia oraz o wodzie, bez której stawy będą odwodnione. Oprócz diety bardzo ważny jest ruch, bo podczas ćwiczeń dochodzi do procesu do remineralizacji kości.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
3 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *